עמי סלנט

עמי סלנט

יום ראשון, 12 באוגוסט 2018

הרובע העתיק של האנוי



ההשפעה הגדולה ביותר על העיר האנוי בויטנאם  נודעת לחיים תחת השלטון הצרפתי, שאת חותמו רואים עדיין באזורים שונים בעיר. בניגוד לערים אחרות במזרח הרחוק, שהולכות שבי דווקא אחרי אמריקה, האנוי נחשבת לבירה האירופית ביותר באסיה. היא גם משופעת בגנים ירוקים ובאגמים, ובהם הואן קיים (Hoan Kiem, האגם המרכזי), הו טאי (Ho Tay, האגם המערבי) ואגם צ’וק באץ’ (Truc Bach, אגם המשי הלבן הצמוד לו
ועם זאת, בעיני, עיקר יופיה דווקא אינו בבנייניה ובגניה, כי אם בתושבים (מעבר לעובדה שהם חביבים בצורה בלתי רגילה). בשל היותה בירה מסחרית לתוצרת החקלאית של כל האזור, נוצר בהאנוי פסיפס אנושי מרהיב, ובו אפשר לראות את עכברי העיר הלבושים בקפידה בצד כפריות חבושות כובעי קונוס לראשיהן, אוחזות בסלים עם תרנגולות או ברווזים, מציעות את מרכולתן לכל עובר אורח
בבתי העיר הקטנים מתגוררות משפחות מורחבות, וחלק נכבד מחיי היומיום מתנהל ברחוב, לעיני כל. עבור התייר המזדמן זו חגיגה אנושית בלתי פוסקת. את ארוחת הבוקר, למשל, אוכלים ברחוב, על כסאות פלסטיק מאולתרים. לרחוב יש יתרון נוסף במדינה קומוניסטית כווייטנאם – הוא בטוח יותר מפני האזנות סתר, ואפשר להוציא קצת קיטור על המשטר.
מקור וקרדיט :  יהל וילן
בין הסמטאות והמעברים הצרים שבו. לפני כחמישים שנים, לפני שהעיר החלה להתפשט אל מעבר לגבולותיה הישנים, הרובע העתיק היה כל האנוי: רוב התושבים שלה גרו כאן, עשו את קניותיהם כאן ועבדו כאן. השכונה אינה פחות שוקקת כיום. בדרככם תחלפו ליד מאות דוכנים קטנים שמוכרים את צרכי המטבח הווייטנאמי, החל מנודלס משעועית מונג ועד למשחת דגים בייצור ביתי ולעלי קאפיר ליים. תוכלו גם לראות מוכרים הרוכנים מעל לסלים ענקיים של מנגו ירוק, תולעי משי, דגים טריים מהים וצרור אחר צרור של העשבים המקסימים והריחניים שמעניקים לבישול הווייטנאמי את טעמיו העדינים והמיוחדים.

הרובע מלא במסעדות קטנטנות – רק שולחן פלסטיק וכמה כסאות – שתמיד עמוסות בסועדים הנהנים מאגרולים או מקערת נודלס. תעברו גם בין בתי קפה זעירים שבהם כולם יושבים, שותים ומתווכחים (רבים מהם הם מקומיים בהפסקת צהרים מהעסק המשפחתי הסמוך..



 מסילת הברזל חוצה את רחובות העיר העתיקה  


מבנה מגורים בחלק העתיק של האנוי 


מבנה מהתקופה של השלטון הצרפתי





מבנה מגורים טיפוסי בהאנוי , הרובע העתיק 
 מבנה טיפוסי מהתקופה של השלטון הצרפתי 


 רוכבי האופנועים שולטים בעיר האנוי 

   מראה טיפוסי ברחוב בהאנוי 

  את הארוחות אוכלים במדרכה

 מוכרת הירקות בחלק העתיק של העיר האנוי 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה