עמי סלנט

עמי סלנט

יום שבת, 25 ביוני 2016

2 דברים שגילינו היום באוקיאנוס האינטרנט



מוזיאון הים התיכון במרסי

Marseille  MuCEM

The Civilizations of Europe and the Mediterranean (MuCEM)
Civilisations et Histoire

ליד הנמל  בעיר מרסי הוקם לפני שנתיים המוזיאון החדש (MuCEM - Museum of European and Mediterranean Civilisations) שמוקדש לים תיכוניות. 

המוזיאון הענק צמוד למצודת סן ז'אן ההיסטורית. התערוכות מציגות את התרבות הים תיכונית, שישראל היא חלק בלתי נפרד ממנה, בעבר ובהווה.

שמו המלא של המוזיאון הוא "המוזיאון של התרבויות האירופיות והים תיכוניות", והוא נפתח ב-2013. המבנה החדש והייחודי, ששמו "J4”, על שמו של הרציף שהיה שם לפנים, "מאחד אבן, מים ורוח" והוא שולב עם מצודת סן ז'אן השכנה, הניצבת בפתח הנמל הישן מאז המאה ה-17. גשר עילי ממתכת, שנועד להולכי רגל ואורכו 115 מטרים, מחבר בין שני המבנים. גשר דומה, 70 מטרים אורכו, מחבר את המצודה לרובע "לא פאנייה", הרובע העתיק של מרסיי, שאינו שונה מרבעים דומים בערים ים תיכוניות אחרות.

מבנה המוזיאוi החדיש עטוף בסבכה מעוצבת של בטון וסיבי פלסטיק הצבועה שחור ומדהימה במקוריות האוורירית שלה, הנוגדת את חומות האבן המוצקות של המצודה. 

ארבע קומות של תערוכת קבע ותערוכות מתחלפות מוצגות שם וכולן מוקדשות לים התיכון וחופיו. אין זה מפתיע שירושלים היא אחת מכוכבות תערוכת הקבע. על גג המבנה ועל גג המצודה המשוקמת מוקמו בתי קפה ומרפסות מנוחה בשמש. שיטוט על חומותיה של המצודה, העוטפות גן ים תיכוני ושמו "גן ההגירות", מעניק תצפית על אתר התיירות הפופולרי והצפוף ביותר של העיר, הנמל הישן.

































מוצגים נבחרים מהתערוכות במוזיאון 


   המושבות הרומאיות בים התיכון 
















תערוכה על פיקאסו 







.




תערוכה מרתקת במוזיאון במרסי על תרבות ואנשים בביירות 
בעוד יומיים התערוכה ננעלת 









פיסול ופרחים

השילוב בין פסלים ופרחים הוא תמיד מרהיב   בגלל  הניגוד בין הדומם והצומח 


 הנה כמה ייצוגים שמצאנו היום :






Atlanta Botanical Garden




Landmark Gänseliesel fountain at the main marketplace in Goettingen, Germany.



  נורבגיה 




תגובה 1: