הרכבת היא אמצעי התחבורה המקובל ביותר בתת היבשת ההודית לנסיעות למרחקים ארוכים. הרכבות בכל מדינות הודו מופעלות על ידי החברה הממשלתית "רכבות הודו" .(Indian Railways) רשת מסילות רכבת חוצה את הודו לאורכה ולרוחבה, אורכה הכולל של הרשת הוא
63,122 ק"מ. זוהי אחת מרשתות מסילות
הברזל הגדולות והעמוסות ביותר בעולם, המסיעה בשנה למעלה מחמישה מיליארד נוסעים ויותר מ-350 מיליוןטונות מטען.
רכבות בהודו מגיעות לעשרים וארבע מדינות
ושלוש טריטוריות מתוך מדינות וטריטוריות הודו וכן קיים קישור רכבתי למדינות שכנות: נפאל , בנגלדש ופקיסטן.
בשנת 1947 ,השנה שבה הוכרזה עצמאותה של הודו, היו בה ארבעים ושתיים
מערכות נפרדות של מסילות ברזל
בשנת 1951 הולאמו כל רשתות הרכבות בהודו ליחידה מנהלית אחת והפכו לאחת מרשתות הרכבת הגדולות בעולם. "רכבות הודו" היא המעסיק האזרחי השלישי בגודלו בעולם (והמעסיק האזרחי הגדול ביותר בעולם שאינו רב לאומי וכל פעילותו מתבצעת במדינה אחת), עם מיליון ו-400 אלף מועסקים
בשנת 1951 הולאמו כל רשתות הרכבות בהודו ליחידה מנהלית אחת והפכו לאחת מרשתות הרכבת הגדולות בעולם. "רכבות הודו" היא המעסיק האזרחי השלישי בגודלו בעולם (והמעסיק האזרחי הגדול ביותר בעולם שאינו רב לאומי וכל פעילותו מתבצעת במדינה אחת), עם מיליון ו-400 אלף מועסקים
בסקירה
האתנוגראפית שאצרנו, אנו מציגים את הרכבות בהודו בשני חתכים : רכבות בהם נוסעים מאות
מיליוני ההודים , העם הפשוט, ומנגד רכבות
הפאר בהם נוסעים התיירים מחו"ל .
בסקירת
הצילומים הנוכחית נתחיל ברכבות העם ואחרי כן נעבור לרכבות הפאר . הפערים בין סוגי הרכבות מאפיינים את כל המכלול של אורח החיים בהודו. פערים עצומים בכל תחום בחיים . אנחנו בחרנו כדוגמא ברכבות בהודו .
"הרכבת ותחנותיה הן ממלכה הודית עצמאית, רשתית וערפילית, או אולי
עולם שלם ואחר שמכיל בתוכו את העולם הקיים בתוך הפדרציה ההודית. קרקס על גלגלים.
קרקס בתוך קרקס. המבוא לתחנה, התחנה עצמה, הקרונות, המחלקות, הכרטיסנים ושאר עובדי
הרכבת, הנסיעה החוצה מהתחנה, דרך השכונות הכי דפוקות של הודו אל הכפר ואל הערים המכושפות. הרכבות הרגילות,
הכפריות, העמוסות, הממוזגות, המהירות, הרכבות המפוארות במידה שאי אפשר להעלות על
הדעת וצריך להיות מהראג'ה או סאהיב, בתואר ובתקציב, כדי לנסוע בהן.
מקור
וקרדיט : צור שיזף , אתר מסע אחר
אחת החוויות המרשימות במסגרת טיול להודו היא
נסיעה ברכבת. אין עוד כלי תחבורה המזוהה עם החוויה ההודית, כמו הרכבת. זוהי אולי
המערכת המוצלחת ביותר שהותירו הבריטים בהודו. הם הקימו רשת מסועפת מאוד,
שמובילה כמעט לכל מקום. סביר להניח שלא התכוונו לשיפור רווחתם של התושבים או
המטיילים, אלא ביקשו ליצור כלי לשליטה ולניצול השטח העצום שהיו מופקדים עליו.
מערכת הרכבות של הודו היא כמעט הגדולה בעולם, שנייה רק לזו שברוסיה.
היא מובילה כתריסר מיליון נוסעים מדי יום ומועסקים בה למעלה ממיליון וחצי
בני אדם. נתון שהופך אותה למעסיקה הגדולה בעולם. מחירי
הנסיעה ברכבות נותרו בהישג ידם של ההודים דלי האמצעים, שהרכבות העמוסות, הצפופות
והדחוסות, מלוות את מעגל חייהם. הן נושאות אותם מהכפרים אל הערים בניסיון
למצוא פרנסה, מהערים הצפופות חזרה לכפרים, לציין אירוע משפחתי, מלידה עד מוות.
הרכבת היא כה מאפיינת את התחבורה בהודו, עד שקשה להעלות על הדעת טיול בארץ מגוונת
ומורכבת זו, ללא חוויית המסע ברכבת.
ועכשיו נעבור לרכבות הפאר בהודו
"ארמון על גלגלים" (palace on wheels): רכבת פאר שעושה סיבוב מעגלי -
מתחילה בדלהי, עוברת לרג'אסטן, מסיימת בטאג' מאהאל ומשם חוזרת לדלהי. מחיר: 12,000
דולר לזוג לחדר ל-7 לילות.
גולדן צ'ריוט (golden charriot): רכבת יוקרה בדרום הודו, מתחילה בבנגלור ומסיימת בגואה. מחיר: 11,000 דולר
לזוג ל-7 לילות. הרכבת הטובה ביותר לטיול
בדרום הודו. מציעה טיול של שבעה או שמונה ימים היוצא מדי יום שני מבנגלור ועובר
בבנדיפור, במיסורה, בהוספט ובדאמי. לפני השיבה לבנגלור מבלים בחופי גואה. ברכבת 24
מיטות זוגיות, 17 תאים עם שתי מיטות נפרדות ותא שינה המותאם לנכים. החדרים
ממוזגים, ויש בהם ארונות, מקלחת פרטית, טלוויזיה ועוד. ברכבת שתי מסעדות גורמה,
אחת מהן צמחונית, חדר ישיבות, ספא ומכון כושר.
רכבת המהרג'ה אקספרס: זוהי רכבת סופר מפוארת שפועלת ברג'סטאן ומציעה סוויטות עם פינוקים, קישוטים
ועטורים בסגנון המהרג'ות. היא כוללת גם ספא, מגוון רחב של עיסויים, כלי אוכל
מפוארים, שפים פרטיים ומזון גורמה. מסלולה מתחיל בדלהי, עובר לכיוון אגרה ומסיים
ברג'סטאן. מחיר: 45,000 דולר לזוג ל-7 לילות.
עושה סמינריון אתונוגרפי בנושא
השבמחקפסגת האקדמיה לדוקטורט ים
pisgat.bigger.co.il
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
השבמחק