עמי סלנט

עמי סלנט

יום שבת, 14 בינואר 2017

6 דברים שגילינו השבוע באינטרנט ( 14 לינואר 2017 )



ארכיטקטורה

 

PacBell Building (140 New Montgomery), San Francisco, California


אחד מבנייני האר-דקו היפים בארה"ב , נבנה בשנת 1925 בסאן פרנסיסקו עבור חברת הטלפונים Pacific Telephone .

כיום משמש הבניין המרהיב כמוזיאון לאמנות מודרנית בסן פרנסיסקו (San Francisco Museum of Modern Art. )

  
בית התפילה הבהאי בשיקאגו




בית התפילה הבהאי בשיקגו הוא אחד משמונת בתי התפילה הבהאים ברחבי העולם, והוא מוגדר כ"מקדש האם של צפון אמריקה"
בית התפילה שוכן לחופי אגם מישיגן בווילמט, פרבר של העיר שיקגו בארצות הברית . בית התפילה הוא הוותיק מבין כל בתי התפילה הבהאים הקיימים כיום בעולם.

למבנה תשע צלעות שבכל אחת מהן קבועה דלת. הוא עשוי משלוש קומות, כל אחת מהן קטנה מקודמתה, והוא נישא לגובה כולל של 422 מטר. סביב הקומות הראשונה והשנייה ניצבים תשעה עמודים דמויי צריחים, ואילו הקומה השלישית נושאת את הכיפה. ציפוי המבנה עשוי מלוחות יצוקים מבטון ומקוורץ, והם מעוטרים בעושר רב, וכוללים סמלים דתיים שונים כמוצלב, סהר, מגן דוד וצלב קרס.

האדריכל הקפיד שצלבי הקרס שעל המבנה יהיו הפוכים בכיוונם לאלה שמסמלים את התנועה הנאצית. קוטרה של הכיפה הוא 27.5 מטר בבסיסה, ובה פתחים רבים המאפשרים כניסת אור אל חלל המבנה. במרכזה קבוע עיטור קליגרפי של "השם הגדול". האולם יכול להכיל 1,192 איש, ומתחתיו שוכן מרכז מבקרים שבו משרדים, חנות ספרים, ספרייה, חדר מחקר, חדר צפייה בסרטים ואולם כנסים. את המקום פוקדים יותר מרבע מיליון מבקרים בשנה.


ראו גם :


הקתדרלה של גלוצסטר באנגליה היא אחת מהיפות בעולם

  הצילומים המוצגים כאן הם של Gloucester Cathedral cloisters





קתדרלת גלוסטר נמצאת במזרח אנגליה, עם הקשתות דמויות המניפה המדהימות שלה מהמאה ה-15.

התקרה מראה את המנייריזם הגותי.



 הקתדרלה של  גלוסטר  מייצגת  את המאפיינים הכלליים של הגותיקה האנגלית הם: בסגנון הגותי האנגלי הדגש עבר מבנייה לגובה (בלא מעט מקרים, הבנייה היוותה המשך של קתדרלה נורמנית או רומנסקית קיימת, והבנייה הגותית שמרה על גובה המבנה הקודם), לבנייה לאורך (קתדרלות אנגליות רבות הן ארוכות ביותר), הדגשת הקו האופקי (על חשבון הקו האנכי) והתמקדות בפרטים עשירים, מורכבים ומפותחים.






ראו גם :

אדריכלות גותית אנגלית – ויקיפדיה





על העיר גלוסטר בִּקְצָרָה

  גלוסטר (באנגלית: Gloucester) היא עיר נמל הבירה של מחוז גלוסטרשייר ומהווה נפה נפרדת באותו מחוז. היא שוכנת על גדות נהר הסוורן בסמוך לשפך שלו לים האירי, כ-51 ק"מ צפון-מזרחית לעיר בריסטול וכ-72 ק"מ דרומית לעיר ברמינגהאם וסמוך לגבול הדרומי בין אנגליה לויילס.

העיר נוסדה תחת השלטון הרומי בבריטניה בשנת 97 בשם 'קולוניה גלבום נרוונסיס'. בשנת 577 נכבשה העיר בידי הסקסונים אשר הפכו אותה לעיר נמל ומסחר חשובה, עם הקמה של כנסייה מרכזית בעיר ומרכז שלטוני הכולל טירה. השם 'גלוסטר' נובע מהתקופה הסקסונית כהלחם של השם הרומאי 'גלבום' והמילה 'צ'יסטר' שמשמעה טירה, כך גלבומצ'יסטר הפכה במרוצת השנים לגלוסטר.

במהלך ימי הביניים גלוסטר הייתה מרכז של תעשיית הצמר המקומית אשר ריכזה ועיבדה צמר שהגיע בעיקר מאזורי הקוטסוולדס, בנוסף היו תעשיות ברזל, עור ודיג חשובות בעיר. לעיר היה מעמד מיוחד ולתושביה ניתנו זכויות דומות לאלו של לונדון, לאורך שנים רבות פעלה בעיר מטבעה מלכותית.

במהלך מלחמת האזרחים האנגלית העיר גלוסטר הפכה למוקד קרבות כאשר תומכי המלוכה צרו על תומכי הפרלמנט בעיר, לבסוף תומכי הפלמנט בעיר ניצחו והמצור נשבר בשנת 1643.

בעשורים הראשונים של המאה ה-20, גלוסטר הייתה מרכז חשוב בתעשייה האווירית בבריטניה. חברת המטוסים גלוסטר הייתה מחלוצות טכנולוגיית הסילון בבריטניה וייצרה חלק מהמטוסים הראשונים שעשו שימוש בטכנולוגיה זו, בהם הגלוסטר מטאור. בשנים שקדמו למלחמת העולם השנייה, החברה עסקה בייצור מספר דגמי מטוסים מוצלחים שזכו לשרת בחיל האוויר המלכותי, בהם הגלוסטר גלדיאטור, ההוקר הוריקן וההוקר טייפון.

  
הדואומו במילאנו

הדואומו היא קתדרלה יפהפיה בסגנון גותי-איטלקי. הקמתו של המבנה החלה במהלך המחצית השניה של המאה ה-14, נמשכה מאות שנים והושלמה סופית רק בשנת 1958, עם בנייתו של האחרון מבין 135 הצריחים, המעטרים את גג הכנסייה.
הדואומו עומד במרכזה של הכיכר רחבת הידיים שתוכננה בשנת 1895 על ידי האדריכל ג'וזפה מנגוני (Giuseppe Mengoni),  ומקושט בלמעלה מ-3400 פסלים.







 זוויות צילום


צילומי האופנה של הצלם האמריקאי Melvin Sokolsky  משנת 1963 נחשבים כיום כצילומים ייחודיים בתולדות הצילום. כל הדוגמניות צולמו בתוך בועות מפלסטיק  אשר פותחו במיוחד לפי מפרטי הצלם בסיוע עגורן שהובא למקום . 


 ראו גם  סדרת הצילומים המלאה שלו משנת 1963:


 ראו גם : 

Melvin Sokolsky - Wikipedia




The Spirit of Tango II, Buenos Aires - Christopher Pillitz



אמנות

הצייר האמריקאי ממוצא יפאני Yasuo Kuniyoshi הוא אחד מגדולי הציירים שהיו בארה"ב . הנה כמה מציוריו .


















ראו גם : 




2 תגובות:

  1. עשית לנו את השבת החורפית הזו עם מסע מצולם בפינות ייחודיות בתבל.
    (-) צוות פסגת האקדמיה - "מה מעכב אותך מלעשות דוקטורט?"
    pisgatac.co.il

    השבמחק