עמי סלנט

עמי סלנט

יום שבת, 18 בפברואר 2017

4 דברים שגילינו השבוע באינטרנט ( 18 לפברואר 2017)





מערת שובה (Chauvet-Pont-d'Arc), התשוקה לאמנות לפני 30,000 שנה!!

מערת שובה (Chauvet-Pont-d'Arc) היא מערה במחוז ארדש בצרפת, שמכילה את ציורי המערות המוקדמים ביותר שהתגלו, כמו גם אלה שהשתמרו בצורה הטובה ביותר; בנוסף לכך, במערה ישנן עדויות לפעילות מהתקופה הפלאוליתית העליונה.
המערה ממוקמת ליד הקומונה ואלון פון-ד'ארק על צוק אבן גיר מעל נהר ארדש, בקניוני גורג'ז ל'ארדשה. מערת שובה התגלתה ב-18 בדצמבר 1994, והיא נחשבת כיום כאחד מהאתרים החשובים ביותר של התקופה הפרהיסטורית. המערה זכתה לתואר אתר מורשת עולמית של UNESCO בשנת 2014.

מערת שובה התגלתה על ידי שלושה ספלאולוגים: אליוט ברונל-דשאמפס, כריסטיאן הילארי וז'אן-מארי שובה, שעל שמו נקראה המערה. שובה תיעד בפרוטרוט את הגילוי. בנוסף לגילוי הציורים והעדויות לפעילות אנושית, הצוות גילה שרידי עצמות מאובנות של בעלי חיים וחריטות. מחקר מעמיק יותר, שנעשה בידי ז'אן קלוט, חשף מידע נוסף על האתר. ישנה מחלוקת מתי צוירו ציורי המערה. לפי מחקר שפורסם ב-2012, הם צוירו בידי בני התרבות האוריניאקית, בזמן מסוים בין 32,000 ל-30,000 לפני זמננו.



ראה גם :

The Fine Cave Paintings of Chauvet-Pont-d'Arc Cave









רחוב המרפסות הצבעוניות , Montreal

Balconies on the Plateau




  הבתים ברחוב המרכזי בשכונת  Plateau  במונטריאול , קנדה נבנו בסגנון     ויקטוריאני לפני 110 שנים .
כל אחת מהמרפסות בבתים צבועה כיום בצבע ססגוני שונה .









   העיר ליל , צרפת ( גבול צרפת –בלגיה)

Lille

עיר אוניברסיטאית יפהפיה עם תשתית תיירות טובה, מסעדות מצוינות (ששלוש מהן אפילו זכו בכוכבי מישלן) ומבנים עתיקים מהמאות ה-17 וה-18.

ליל מצליחה לשלב באורח קסום בין ישן לחדש ולמודרני. השילוב הזה מתחיל עם סממני ימי-הביניים ועד ימינו אלה. בשנת 2004 הוכתרה ליל כ"בירת התרבות של אירופה",

  הפיסול הנפלא בעיר ליל , צפון צרפת
בית האופרה בעיר ליל 




  




פיסול מודרני יותר בעיר ליל

Lille, Rue de la gare. France








  בניין בעיר ליל , תקופת הבארוק 
 




  בניין עם עיצובי אר-נובו , העיר ליל , 1908 





עוד מבנה באדריכלות Art nouveau , העיר ליל , 1910








אמנות

Rik Wouters



הנדריק אמיל (ריק) ואוטרס (Hendrik Emil (Rik) Wouters; ‏21 באוגוסט 1882 – 11 ביולי 1916), פסל וצייר בלגי. נחשב אחד האמנים הבלגים הבולטים במאה העשרים, אם כי בשאר העולם לא זכה לפרסום רב.



ביוגרפיה
ואוטרס נולד בעיר מכלן. בגיל 11 החל לעבוד בסטודיו של אביו שהיה נגר אומן. מאוחר יותר למד ציור במכלן וב-1902 עבר לבריסל והחל ללמוד פיסול. בשנותיו הראשונות כאמן עסק בעיקר בפיסול. הוא התאהב בהלן (נל) דוארינקס - נערה ששימשה לו מודל, ונשא אותה לאישה, ומאז היא הייתה הנושא בחלק גדול מיצירותיו.

בפיסול הושפע ואוטרס בעיקר מאוגוסט רודן. כצייר אפשר לשייכו לזרם הפוביזם. המבקרים הפריזאים דחו אותו בטענה שהוא מחקה את סגנונם של מאטיס ושל סזאן. למעשה ואוטרס הגיע לפריז רק ב-1911. עד אז היה מבודד מן המתרחש בצרפת וראה רק צילומי שחור-לבן של יצירותיו של סזאן, ממנו אכן הושפע רבות. גם לצייר הבלגי ג'יימס אנסור הייתה השפעה רבה עליו.

כמו הפוביסטים גם בציוריו בולטים הצבעים החזקים והחיים והיציאה מהמציאות האובייקטיבית לטובת תפיסת המציאות הסובייקטיבית המשתמשת בכתמי צבע כאמצעי ביטוי.

ואוטרס ואשתו חיו בדלות עד אשר ב-1911 חתם חוזה עם גלריה בבריסל. במלחמת העולם הראשונה הוא גויס לצבא הבלגי אך נאלץ להימלט יחד עם יחידתו להולנד. הוא נכלא יחד עם יחידתו כשבויי מלחמה על ידי ההולנדים ששמרו על נייטרליות במלחמה. שוחרר מהשבי בהולנד לאחר שלקה בסרטן ומת באמסטרדם לאחר מספר חודשים, בטרם מלאו לו 34 שנים.



  מבחר מציוריו של Rik Wouters




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה