עמי סלנט

עמי סלנט

יום שבת, 3 במרץ 2018

פסטיבל הצבעים "הולי" 2018 בהודו






השנה התקיימו חגיגות הולי בהודו בתאריכים : 1-2 למרץ 2018

  בחגיגות לוקחים חלק תושבים מכל קצוות החברה ההודית. הם מורחים זה על זה צבעים, מחלקים ממתקים ומשתתפים בתהלוכות צבעוניות, בהן הם רוקדים לצלילי תופים.

לפסטיבל יש גם משמעות מיתולוגית במקביל לשמחה על בואו של האביב. הוא מציין את ניצחון הטוב על כוחות הרוע בסיפורי האלים ההודיים.

ההולי הוא כבר מזמן לא סתם חג הודי. כשפסטיבל ההולי מגיע מוכיחים תושבי הודו שהם יודעים לצאת מהשאנטי או העוני והדלות ולהרים חגיגת צבעים שניתזים באוויר, באבקות צבעוניות מכל כיוון ובכל גוון. הרחובות מתמלאים בקרבות צבע, מסיבות ענק עטופי צבעי גוף ומוסיקה מחרישת אוזניים, כיכרות הערים נצבעים בכל צבעי הקשת והחגיגות לא נגמרות, בהילולה מלאת התלהבות וצבע שנמשכת ימים שלמים.

גם נפאל, שכנתה של הודו, עורכת חגיגות דומות בחג הצבעים ומהודו התפשטו חגיגות הצבע למקומות רבים בעולם, הן בשל העובדה שהאוכלוסייה ההינדואית חוגגת אותו בכל מקום שבו היא נמצאת, כולל בפקיסטן, מלזיה, סרי לנקה, סורינם ומאוריציוס והן משום שבמדינות מערביות כמו ארצות הברית ואנגליה, הוא מהווה חלק מטרנד מהנה של הכפר הגלובלי שפוגש את מתרפקי תרבות ההיפים והפסיכדליה.

 המשתתפים בפסטיבל שותים בהנג (מריחואנה מעורבת בחלב חם), מתרוצצים ברחובות וזורים זה על זה אבקה בצבעים עזים (גלאל). בכל מקדש הינדי בהודו נערך פסטיבל. בדרך כלל מוציאים החוצה ביום הפסטיבל את פסל האל הנמצא בתוככי המקדש, נושאים אותו על כפיים בתהלוכה ברחוב והמאמינים סוגדים לו. אלים ממין זכר נלקחים לעיתים קרובות אל פסלי בנות זוגם, ושם משעשעים אותן בשירים, בריקודים ובמזמורי הלל כרצון לגשר על הפער ביניהם. דם של קורבנות מוגש כמנחה לאלות דוגמת קאליודורגא.

מספר ימים לפני הפסטיבל אוספים בכיכרות העיר ערמות עצים וענפים, ובערב לפני החג מדליקים מדורות ענק ורוקדים סביבן.

החנויות נסגרות לרגל הפסטיבל וכל הרחובות מתמלאים באנשים הודים ותיירים כאחד, ומתיזים את הגלאל בשילוב של מים על כל עובר ושב ללא הבדלי דת ומעמד.












תגובה 1: